Tetaplah berhubung

Mempertahankan Rumah Tangga Setelah Wujud Kecurangan

Hubungan

Mempertahankan Rumah Tangga Setelah Wujud Kecurangan


Mempertahankan perkahwinan setelah terjadi kecurangan seolah-olah suatu yang mustahil. Pasangan di luar sana rata-rata tak mampu mengatasi kejadian pahit ini, sehingga memilih untuk bercerai.

Tetapi, bila pelaku kecurangan telah mengakui kesalahan, meminta maaf, serta, berjanji tidak akan mengulanginya lagi, anda boleh terus meneruskan perkahwinan lebih lama. Berikut dikutip di Familyshare, isu menjaga perkahwinan setelah terjadi perselingkuhan.

Bincang apa yang terjadi

Sebuah kajian di Amerika Syarikat yang dilakukan oleh Peggy Vaughn, mengkaji bahawa pasangan yang berselingkuh dapat mempertahankan perkahwinan mereka. Malah, jauh lebih kuat dari sebelumnya. Sebabnya, kerana kecurangan membongkar apa yang diinginkan pasangan, kesalahan, dan masalah antara satu sama lain. Hasilnya, masing-masing saling memahami dan tahu keperluan sehingga mencapai tujuan bersama.

Menjawab soalan

Satu kesalahan pasangan yang membuat perkahwinan hancur kerana kecurangan adalah kerana hubungan mereka tidak berfungsi. Suami dan isteri harus menjawab jujur apa yang mereka rasakan dan mengganggu dalam perkahwinan. Menjawab soal keperluan syahwat, bagaimana ingin diperlakukan pasangan, dan apa kekurangan dalam rumah tangga.

Menikmati proses kehidupan

Badai tak berhenti dikala masa sebelum menikah. Pasangan suami-isteri berpeluang mendapat cubaan yang lebih berat. Hadapi ujian sebagai proses menjadi lebih baik dan mencapai kemenangan.

(nip)

Lagi di Hubungan

Ke Atas