Tetaplah berhubung

6 Tanggapan Salah Tentang Cinta

Hubungan

6 Tanggapan Salah Tentang Cinta

Foto: Google

6 Tanggapan Salah Tentang Cinta


Cinta adalah sebuah teka-teki sehingga penyair hebat pun gagal meletakkan perasaan yang hebat ini dalam kata-kata puitis. Ya, tidak seorang dari kita yang benar-benar boleh menentukan apa itu cinta.

Cinta boleh merupakan perkara yang mudah, boleh juga rumit. Tapi yang jelas, enam perkara di bawah tidak tepat untuk mendefinisikan makna cinta.

Ghairah

Kebanyakan orang salah mengartikan ghairah sebagai cinta. Ketika anda sangat tertarik pada seseorang, anda mungkin dengan mudah jatuh ke dalam perangkap ini.

Merajuk

Wajar jika pasangan sesekali merajuk. Tetapi, menjadi tidak wajar jika merajuk digunakan untuk mendapatkan hal yang diinginkan.

Stalking

Stalking termasuk wajar jika digunakan untuk mengetahui perihal orang yang disukai. Tapi jika disertai ancaman atau menghantar surat berantai, ini bukan cinta, melainkan obsesi.

Posesif

Anda mungkin merasa hebat apabila pasangan berkelakuan posesif. Tapi lambat laun, anda akan menyedari bahawa ini bukanlah cinta sejati. Menjadi posesif dalam sebuah hubungan adalah tanda ketidakpercayaan pada pasangan.

Dominasi

Orang yang saling mencintai akan saling melengkapi, bukan mendominasi. Jadi, jika anda mempunyai pasangan yang mendominasi, dapat dipastikan bahawa dia bermaksud mengawal hidup anda.

Dendam

Cinta sejati akan memaafkan dan melupakan. Jika anda menjalin hubungan dengan seseorang dalam rangka membalas dendam, maka jelas hal tersebut bukan cinta. Sumber dari Boldsky.

(nip)

Klik Untuk Komen

Lagi di Hubungan

Trending

Ke Atas